My Winter White Dwarf Hamster

Thursday 17 May 2012
7 April 2012, aku search kat mudah.my
saje menggatal nak cari binatang hamster ni
sekali aku jumpe 6 ekor anak hamster dgn harga RM45
murah kan. aku sebat je
tawakal je mase dapat tu
sume jantan kah?
sume betina kah? atau sume khunsa kah?

Saat manis menimang cahaya mata..
aloLorhg tomeynye
Sume ni aku bagi adik jaga kat kg
sebab dye penah mintak soh aku belikan hamster
nah (!) amik 6 ekor aku bagi.
yang cutenye hamster ni sume adik beradik
ade 2 ekor putih
2 ekor kelabu
2 ekor gold
mmg terbaik (!)

Selepas sebulan aku biarkan adik jaga kat kg
Baru lah tau akan jantina hamster aku
mmg aku nasib baik kali ni
molek jah dapat 3 pasang hamster yang cute

sejak adik jaga kat kg
beberapa insiden berlaku
ntah macam mane satu haritu bile adik aku bangun tidur
dye tgk cage kosong, terkejut berok dye
rupenye hamster tu dah kuar berlari2 satu umah
ape lagi terabur 6 ekor bersuka riang berlari2 dalam rumah

Sekor per sekor adik aku jumpe
ade yang main kat bawah katil
ade yang teringin nak tgk dapur
ade yang gigit2 langsir
tak terlepas jugak ade yang berlari tak henti2 
mungkin suke sangat sbb xpenah2 dapat bebas kot

alhamdulillah sume dapat ditawan semula
cukup 6 ekor sumenye

kini dah genap sebulan
sume hamster dh meningkat dewasa
matang dah kot sbb dh nampk tanda2 nak mengawan
bile dah matang ni mula la yang jantan nak bergadoh je
terpakse lah aku asingkan nk elakkan kematian tragis

sangkar satu ni aku letak sepasang sbb pasangan ni dah tewas
kesian.. tapi xpe lah.korang dah bahagia sekarang



Sejak tinggal berdua ni makin sehat diorg ni. dah gemok skit.
Lau tak kurus kebulur tak dapat makanan

ini dye hero of the year. ade 3 ekor dalam hotel mewah ni
2 jantan (putih n gold), 1 betino ( kelabu asap) 
Sangkar yang aku bagi agak mewah 
sbb ade tunnel yang panjang
sangkar tu aku bagi kat heros n heroin nie
sbb diorg mmg owesome
gadoh mmg kaw2
xde cedera pn diorg ni. ni je la hadiah yg aku boley bagi
rumah yang selesa... bersyukurlah korang
Yang macam UFO tu sky restoren okie (!)

Gengster (!)

hamster aku yang paling tewas antara yang tewas adalah si putih ni
mcm cite bawang putih bawang merah lak
yang putih ni disisih adik beradik 
ntah2 dye ni adik beradik tiri
tu sbb asyik kne buli je

Miss Lonely. dye tak mati lagi. ngah tido tuh

Semua hamster2 nie aku letak kat satu sudut kat umah
pengudaraan mesti bagus, kasi bau tu kureng naik


siap sediakan kipas kuarkn angin lagik tuh



Mereka memang rapat suatu ketika dahulu
baru kenal dunia 





0 comments:

Post a Comment